Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sofie - 26 januari 2012 11:32

jag har alltid funderat på begreppet antalet läsare... kanske man har 3, vissa dagar är det 25, 

vissa dagar är det uppåt 70. det varierar så oerhört... 

men tänk dig, 


tänk dig som att du har 3 personer framför dig som står där för att dom vill lyssna på dig i ditt vardagsrum. 

tänk dig om du har 10, 25 eller 70 personer framför dig som lyssnar på det du har att säga. 

Det är så svårt bara se antalet besökare i siffror.


Bakom siffran sitter en verklig människa av kött och blod. 

En som faktiskt kommer in på min/din sida för att hon vill "lyssna"  på dig, lyssna på det du har att säga/skriva. 


Visst blir det lite annorlunda då att tänka så ? 


Av Sofie - 26 januari 2012 10:54


har sista två dagarna läst ut lite böcker (repris) i bokhyllan, böcker som jag läst förut

men tyckt om dom och läst dom igen, typ ett år senare. 

Det är Johanna Hildebrandts böcker " Saga från Valhalla" och " Fördömd".

hjärtat mitt påminde mig om böcker som jag inte hade läst och det var Bernard Cornwells böcker

"brinnande svärdet", "svärdsång" medflera. Som vi hade i bokhyllan, Hade inte tänkt på att hjärtat också

brukar läsa bra böcker så jag får börja beta av södra biblotekshörnet här hemma istället för norra. 

om man ska va så petig med riktningen. 


 


Sade till Eric igår efter vi var på handledningsgruppen att det var nog sista gången jag gick dit. 

För nu kan jag inte höra riktigt vad som sägs där i gruppen och samtidigt så känner jag att jag har betat av

mycket tankar och känslor kring fosterbarnen, förhållande till socialen och socialsekreterarnas roller 

och min roll till barnen vi får hem till oss. Det känns också som att jag inte behöver gå dit mer

samtidigt också som dynamiken i gruppen har förändras då vi har fått "prata ut" allt som behövts. 

Ena är utflygen ur boet och den andre e kvar, Det är rätt så lugnt just nu så det känns  okej få landa lite och vara ifred ett tag utan att ha med handledningsgruppen att göra. Dom har varit kanonbra... men kanske kan behöva dom till nästa gång, då nya barn kommer in i vår bild. Då kanske situationen ser annorlunda ut! 

Det beror ju också på dynamiken mellan oss och barnen. 


Jag insåg igår att jag aldrig någonsin kommer vara en "normal" familj, 

Begreppet normal är ju absolut luddigt, men ändå standardnormen för vad som är en familj. 

vara hörselskadad; olika nationaliteter,  olika religioner, olika individer, olika behov...

Som i höstas här hemma så var det 9 olika språk vid ett tillfälle en och samma gång, 

Hur många familjer har det så ?


Jag älskar dynamiken, jag älskar annorlundheten, Jag älskar det som inte är så förbaskat normalt. 

Jag älskar att bara gå på känslan, även om det blir så fel efteråt men jag gör det som känns rätt för stunden.

Kan jag begära mer? 

kanske lite mer sunt förnuft då kanske men barnen själva har alltid sagt att dom älskat det spontana 

coh inte det för givna. 


det kanske ligger något i det.. 

Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Skapa flashcards