Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Sofie - 23 januari 2012 21:29


Det kan kännas lite märkligt ibland men också att det kan kännas i hjärtat ibland när dom är ledsna eller inte har det bra,

Man vill verkligen finnas för dom och gör så gott man kan.

Ibland så är det också så att man får inse sina begränsningar,

att vissa gränser inte kan trädas över, utan att det krävs expertis från högre instans som kan

tränga djupare i ens hjärta.

Ibland så får man släppa taget, för varandras skull.


När man gör det så är det skönt att få ses igen efter en tid, få krama om och runda av och säga adjö på riktigt.

Att se denne vandra vidare i sitt liv mot nya mål.

Att jag kan vara stolt ändå över min insats vad jag har gjort, att jag har gjort det bästa jag kunnat och förmått.

Att jag är inte mer än bara människa med mina begränsningar ändå.

Det är ändå skönt känna i mage att det känns ändå bra, trots allt!Att liten har blivit stor. så fort!


Nya dagar, nya möjligheter, spännande se vad som händer härnäst! :)

Av Sofie - 23 januari 2012 13:27

 


Förut när jag hade fotosession för par veckor sen inför studera.nu

och nu har intervjun kommit upp där. 

Studera är en hemsida där du gör din ansökan för högskole/universitet studier runtom i landet. 


Känns jättemärkligt se sig själv där och personligen tycker jag att bilden har så hårt ljus. 

introduktionsfotot blev bra som den ovan, men själva intervju fönstret var bilden hård.

hård och hård..kanske snarare nakna sanningen?  


Han använde ju fotoblixtrar och det var JÄTTESVÅRT att sitta i matsalen och låtsas som det regna

när han fota för jag avskyr verkligen bli fotad, gillar vara bakom kameran men framför... jössa amalia! 

Han tog säkert minst 1000 bilder, i olika miljöer, i matsal, trappa, bibliotek och så vidare. 

Stundtals så blev jag nästan lite less, speciellt när han typ höll och fibbla med kamera eller olika bakgrunder eller nått så ibland blev man inte alls beredd att han faktiskt fotade! 


men hon som intervjuade mig var jättetrevlig och det var jätteroligt få bli utfrågad av henne så där,

fick iallafall biobiljetter som tack så jag ska dra me gubben på lite ravelj snart så fort de dyker upp nå film som verkar schysst! :) 


Det känns viktigt för mig att man informerar om olika hörselnedsättningar eller funktionshinder, 

Jag tycker just begreppet funktionshinder är lite luddigt när man är döv men det får ju vara så. 

Dock har jag haft tur och har det bra för jag har fått bra hjälp och information från mitt universitet och de har haft bra bemötande. Det har jag tyckt om ... 


Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Skapa flashcards