Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofie - 31 augusti 2011 17:15


Cafétips! 


Cafét Husaren  vid HagaNygatan i Göteborg! 


    med extremt stora kanelbullar. 


Trevlig Miljö därinne som bäddar för mysigprat över kopp kaffe/te med någon diskfrestelse därinne! 


3½ kaffekopp av 5 :)

Av Sofie - 31 augusti 2011 12:50


Jag vill gärna tipsa er om ett underbart charmigt Café 

som jag avnjöt igår med en ängel till vän. 


Njöt av jordgubbar och chokladfondue! En riktig fullträff! =) 


         


Får 4 kaffekoppar av 5 för min del. ;)

Av Sofie - 29 augusti 2011 22:31

 

Gillar ju att Örebro har lite udda konst på stortorget ;)

Av Sofie - 29 augusti 2011 21:36

en härlig avrundning på dagen på fik med en vän, blir alltid så glad o se ehnne varje gång.


Nu har man även kollat in olika hemsidor och nu för första gången på flera år så prova jag beställa hem lite växter, hur det går med den saken får vi se... normalt brukar man alltid handla i växtaffärer

som blomsterlandet eller plantagen o liknande..

men nu via nätet och betydligt billigare priser att jag nu har äntligen slagit till o köpt hem några unika blommor som jag alltid velat ha i många år men aldrig köpt hem pga just priset ...


----------------------------------------------------------------------------


Nu så ska jag bjussa på bilderna från Kinnekulle.

Vi var och fikade i husaby och samtidigt i lokalen så hade dom en skoutställning... intressant se på.


 

Rätt så raffig sko!

'


  träskor...

 

avrundar med en riktigt tung sko ;)

Av Sofie - 26 augusti 2011 09:57


Just nu så när det varit lite extra maffigt på sistone så känns det faktiskt skönt nu tycker jag att det lossnar som det gör! 

Det behövs motgångr för att man ska kunna få inse vad man faktiskt vill ha i sitt liv. Det är en skön insikt beroendes på hur man ser på saken. 


Satt igår och funderade lite på vad jag har lärt mig det här året och insåg att det var en hel del när man blickar tillbaka, 

Då kände jag samtidigt när man kom till insikt så är det ju inte så konstigt ändå att man fick sån motgångsdipp häromtaget. 


      


I predikaren 3:1-8.  (bibeln) står det (slumpvis utvalda stycken)


Allt har sin tid, det finns en tid för allt som sker under himlen. 

en tid att gråta och en tid att le, en tid att sörja och en tid att dansa. 

em tid att älska och en tid att hata. 


Livet är vår gåva som vi har fått till ansvars och det är upp till oss hur vi hanterar den, men allt som drabbar oss, allt som händer oss, svårt nog att ta till sig kanske...är faktiskt för att vi har valt det och godkänt att det kommer till oss. 


om någon är elak mot mig på något sätt med hårda ord... kan jag välja att inte ta åt mig och strunta i det, att vällja inte bli ledsen. 

eller välja att bli ledsen och ta åt mig det han säger. Allt vi gör är våra egna val. 


Svårt tänka sig så?

Av Sofie - 24 augusti 2011 10:23


" kärlek är evolutionsimpulsen som utvecklar livet " - deepak chopra

Av Sofie - 22 augusti 2011 12:15



En kärlek.

För njutbar och för vacker

för att vara sann.

Blodet rinner varm i mina ådror.

Pulsen slår fort och hårt.

En kärlek.

En blick,

en njutbar blick,

en sann kärlek.

Allt bortom mitt förnuft.




foto: jag i botaniska...

Av Sofie - 20 augusti 2011 22:15




Har du hört om blondinen som lagt pussel?
Hon va så stolt över sig själv att det hade tagit henne två månader att göra det klart...


På kartongen stod det 2-3 år.

Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Skapa flashcards