Alla inlägg under april 2011

Av Sofie - 24 april 2011 22:56


Ibland när man städar sitt hem,

så känns det ibland som att man städar sitt liv också,


Idag riktigt storstädade jag mitt hem,

Återstår bara småsaker till imorgon.



 


Av Sofie - 22 april 2011 21:48

Var idag till det soliga härliga Uddevalla för ett passionsdrama.



 

Jesus blir anklagad och ledd av romarna.

Förråd utav en av hans lärjungar; Judas.







Jesus blir hånad, bespottad och kallad lögnare

av folkmassan..

Är han verkligen messias?


 



Pontius Pilatus, frågar vem han ska frige,

Jesus eller Barnabbas,

Folket skriker Barnabbas.

Jesus döms till döden,

Korsfästelsen

Och får vandra med korset på Via Dolorosa.

Golgata.



  

 

Blir Korsfäst tillsammans med 2 andra som var tjuvar,

Dödens olika timmar träder in.

Ena tjuven visade dock ånger och sade "tänk på mig när du dör"

"sannerligen, redan idag skall du med mig till min fader"

Dödens timme träder in, mörkret sänker sig

och timmen är inne, Jesus dör på korset.

Jordbävning, Muller hörs och gardinupphänget till

Jerusalemtemplet rivs mitt itu och alla kan se in i det allra heligaste.

......


På 3e dagen uppstår Jesus ifrån de döda.


Jesus är ljuset, sanningen och livet..

------------------------------------------------


Blev lunch, härlig gemenska, massor med skratt, fniss och bus.

En jättefin dag!


Avslutade hemma med härlig räkmacka och gott att dricka till.

Underbart!!!

Av Sofie - 7 april 2011 20:54

" men... så kan man inte göra, det är samma sak som att liksom tvätta ett halvt äpple"... sa maken när jag bara drog underlakan för tvätten och inte tog påslakan och örngott i samma veva,

för de tog jag fram i måndags och bara använt 3 dagar, så tänkte jag tvätta dessa till nästa veckas omgång av tvätt... Men nu fick de snällt följa med i tvätten den här gången också! =)

Av Sofie - 3 april 2011 20:56

 

Fann en liten trött misse i en korg

Av Sofie - 3 april 2011 00:33

 

fann en gammal bild på mina änglar!

Sweet, zeida som håller om sussi...

Av Sofie - 1 april 2011 11:15

 


Togs igår,

då hon låg och verkade ha det jättegott på  soffärmen =)

Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Ovido - Quiz & Flashcards