Alla inlägg under mars 2011

Av Sofie - 31 mars 2011 22:38

 Naturlig kärlek?


 


Ibland, när man minst väntar sig, och om man håller ögonen öppna,

så kanske vi blir medvetna om att vi ständigt sköljs med kärlek runtomkring oss. Kärlek i den älskades ögon, Kärlek i barns teckning.
Eller naturlig mandarinskals kärlek på en skogsstig,

Vem vet vad vi stöter på...

Av Sofie - 27 mars 2011 21:32

Jag har aldrig någonsin vågat ge mig in på att baka Cupcakes eller muffins, Just för att jag misslyckas jämt och de blir bara "kakor" utav det. Alltid trånat och imponerats utav dom som lyckats göra det så bra. Satt o klagade för en vän för några dagar sen och vännen kom över imorse med ett recept, blinkade menat med ena ögat och sa att jag inte kunde misslyckas med stjärnreceptet!


Jag gjorde som hon sa, kunde inte låta bli o springa till affären o köpa några ingredienser jag inte hade hemma, Stod och bakade för glatta livet och resultatet blev faktiskt över min förväntan.. det var ju trots allt första gången jag gjort detta! Det blev väl inte heller så tokigt?


 

Fördel med svart köksbord är man slipper fibbla med bakgrund

och några såg ut så här inuti ;)  

Nästa gång så vet jag precis vad jag ska göra och inte göra,

Man lär sig på vägen!

Det blir garanterat fler gånger, för det här var ju riktigt kul!!


Nu blir det fokus på min tenta =) Jag lider...

Av Sofie - 24 mars 2011 13:34

 

Sicken sötnöt

Av Sofie - 22 mars 2011 13:31

Påskliljan



Sin gula hätta hade hon,
sin fina gröna kjol.
Hon gungade i sunnanvind,
hon nickade i sol.
Hon lyssnade till lärksång,
hon tyckte att det ljöd
så vårligt,

och hon viskade:
"Vintern är död."

~ A.A Milne ~





Av Sofie - 19 mars 2011 20:58

dag för dag,

en skimrande möjlighet,

möjlighet att uträtta under,

möjligheter att skapa,

möjligheter att ge,

ge utan krav,


Alla dagar

med skimrande möjligheter,



bild: Jag i Varberg hösten 2010, foto: Camilla Jansson



Solen går upp, solen går ner,

Upp kommer månen och går ner.


varje dag är en ständig påminnelse.

Påminnelse om våra möjligheter.

Våran möjlighet att ta till vara ögonblicken.

Ögonblicken av evighet,

evighet med glimten i ögat.

Dag för dag.

Natt för natt.


Solen strålar och lyser på dagen,

om natten blinkar stjärnorna och en leende lysande måne.


Varje dag med sin gåva, 

Gåvan som kallas tid.


Din tid.

Vad gör du med den?

Av Sofie - 12 mars 2011 12:12





Jag har alltid undrat över hur det kan komma sig att föräldrar känner till allt de varnar sina barn för!?

Av Sofie - 5 mars 2011 22:29


När själen skakar i  sina drömmar,

behöver beröring,

Beröring av värme, beröring av ljus,

beröring av kärlek.

Kärlek med varsamma ord som bränner milt.

Ord som man aldrig glömmer,

Så kan själen tina sin brinnande mur av kyla

och avståndet minskas.

Kärlek så brinnande nära...




  

 

dikt: Jag 2011-03-03

Foto: jag, i Finland

Av Sofie - 3 mars 2011 21:34

För 2-3 veckor sen så for jag och en kompis ut till havs och njöt lite av solen och den klarblåa himlen, gick en långpromenad och bara var för stunden.

Vi hade även packat en fikakorg med gott att njuta av. Även vårat barnasinne kom fram och vi busade lite längst strandkanten och kollade in och under isen som hade packat sig lager på lager av havets vågor som pressar som pressar in isen mot stränderna.


Foto: jag,


Det roliga var när vi passerade ett sund mellan två småöar, så reste sig denna formation och blänkte så vackert i solen. Just denna bild tycker jag påminner lite om en svan..   eller tycker ni den påminner om någonting annat ?



bild lånad av google.se



   

foto: jag



få se om jag hinner skriva några rader imorgon, annars önskar jag er en riktigt skön, trevlig helg! =)

Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Ovido - Quiz & Flashcards