Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Sofie - 28 oktober 2010 00:54

Ärlighet mot varandra i all ära, orden får tala sitt eget språk.
Trots att de kanske sårar sin kära, så det inte slutar med onödiga bråk
Att våga säga vad man vill göra, innan vännen börjar fantisera.
Och ta sig tid att på den andra höra, borde man göra så mycket mera.

Hur ska man få andra att förstå, vad man önskar i livet.
Kan inte bara låta tiden gå, och ta allting för givet.
Alla tänker vi på olika sätt, att säga något är viktigt.
Ingens ordval är fel eller rätt, tystnad kan inte vara riktigt.

Man ser hur livet passerar, i en hastighet man inte rår på
Framtidsmål som attraherar, förutsätter ibland att man är två
Andra mål kräver ensamhet, för alla är det fritt att välja.
Men berättar man så alla vet, behöver man inte sin stolthet svälja.

Att välja kan vara nog så besvärligt, det gamla invanda känns rätt.
Även om gemenskap är härligt, man faller tillbaka till det som är lätt.
Ett val mellan kärlek då och då, eller framtidsmål mot större äventyr.
När jag hör hur klockan tickar och går, jag mot storstaden kosan styr.

Det finns någon som inte kan, besvara de ord jag har att gett.
I går du hela mitt hjärtat vann, en framtid i tystnad jag sett.
I tysthet kan man ensam sträva, bländad av glansen från sin gloria.
Ingen människa som ens tid kan kräva, när på egen hand man skriver sin historia 




---------------------------------------------------------------------------------------------

vacker dikt med lite rim i...

Presentation


1 kor 16:14

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favorit årstid?
 Hösten!!
 Vintern
 Våren
 Sommaren

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbokens fötter!


Ovido - Quiz & Flashcards